tisdag, april 24, 2007

Endast en tupp i hönsgår'n

I fredags kunde jag tyvärr konstatera att herr Mickel Räv satt tänderna i Babsan, vår ledartupp. Han hade överlevt två duvhöksattacker i sitt tvååriga liv, men räven klarade han inte. Det återstod endast en hög med fjädrar av hans stolta lekamen. Snyft, han var en trevlig tupp. Nu är andratuppen Bosse kung i hönsgården, han har väl inte riktigt fattat det än bara. Men han lär sig väl!

Jag laddar nu inför kommande långhelg som blir en logistisk utmaning. Det kommer gäster, med tåg och bil vid olika tider, barn ska skjutsas och hämtas, mat ska lagas till 400 gäster (nej men det känns så), alla ska ha nånstans att sova och så MÅSTE det vara fint väder för annars går det åt h-e... Men det blir skoj! Lite gruvsamt dock innan...

4 kommentarer:

Klockan 3:34 em , Anonymous Anonym sa...

Kära frk Fleggman,
Det är bara att tvinna mustascherna och kasta sig över uppgiften. Det kommer att bli lysande. Glad Valborg....

 
Klockan 7:19 fm , Anonymous Anonym sa...

Det verkar vara värsta Skansen där du bor? Rävar, vargar, hjortar å jag vet inte vad...

Hoppas helgen går bra med all upppassning. Visst blir det mkt mat,kaffe o skjutsande?

Jag inväntar en liknade helg om två veckor då vi ska fira konfirmatíon hör hemma.

Inte visste jag att du hade anknytnig till Motala, kul;)

Kram AnCi med vovvar

 
Klockan 10:24 em , Blogger Maria sa...

Hoppas det gick bra med den där helgen! Varför är det ofta så att när man ska göra något roligt och bjuda hem folk så stressar man sönder sig istället...
Apropå Motala så bodde jag två mil därifrån när jag var liten, i elva år. Östgöte i hjärtat!

 
Klockan 2:23 em , Blogger Frk Fleggman sa...

Anca: Vi bor i ett viltrikt område, det är spännande!

Iaia: Det gick bra, men jag är matt idag.

Generalskan: Klart det gick lysande, med inte allt för stora förluster.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida