måndag, januari 21, 2008

En sån helg

Det har varit en innehållsrik helg, utan att för den skull innehålla någon dramatik eller så. I fredags blev vi spontaninbjudna på middag till ungdomarna. Skönt, jag slapp laga mat för en gångs skull. Jag lekte med barnbarnet hela kvällen, han har upptäckt att "fammo" är en rätt kul typ.

På lördan var vi bjudna på 11-kaffe hos en arbetskamrat som köpt en liten valp av samma ras som vår Selma. Lille Atlas, söt som en sockerstrut! Först var han lite skrajsen, men efter en stund gick det riktigt bra. Selma var den första hund som Atlas träffade förutom sina syskon och mamma. Vi hoppas de kan träffas igen snart och busa!

Lördag eftermiddag for vi till min moster som fyllde 29 för jag vet inte vilken gång i ordningen. Det var riktigt trevligt, hela deras lilla lägenhet var fullpackad med barn, barnbarn, vänner och annat löst folk.

Söndagen gick i städningens tecken. Bort med allt julgrejs - elljusstakar, rödrutiga gardiner, röda dukar, ljusslingor. Bort bort bort. Skönt. Nu kan våren komma! Och så fick vi hem lite ved... vi tyckte det skulle vara bra att ha ett litet lager. 35 kubik blev det - man måste ju slå till när det kommer ett bra erbjudande! Fattar ni hur mycket 35 kubik ved är?! Det är ett BERG! Eller ett litet bergsmassiv nästan. Ja ja nu har vi ved i flera år och slipper tänka på det bekymret.

3 kommentarer:

Klockan 2:30 em , Anonymous Anonym sa...

Låter som en munter och aktiv helg.
Själv nöjer jag mig med 2 säckar ved på balkongen. Bör räcka vintern ut.

 
Klockan 2:31 em , Anonymous Anonym sa...

OOps, tryckte på fel knapp . Anonym verkar inte rätt Generalskan ska det vara

 
Klockan 8:19 em , Blogger Pia-Pralin sa...

låter som våra helger, fullsmockade till slut i alla fall trots strikta regler om att vi INTE skall boka upp oss på något :-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida