måndag, december 10, 2007

En utmanande önskelista

Ulle Gull har utmanat mig - en önskelista med 7 punkter, motiverade.

1. En ny stekpanna. Varför? Den gamla är inge' bra längre ...
2. Rött nagellack. Varför? Det gamla har ta'tt slut. Mina tånaglar är fuuula.
3. En ny soffa. Varför? Den vi har är hemsk. Men det är ingen idé att köpa ny, katter o hund går inte ihop med nya soffor. Men önska kan man ju.
4. En självtvättande bil. Säger sig väl självt varför. Tror dock inte det har uppfunnits någon än.
5. Strumpor med djur på. För att jag gillar strumpor med djur och mina grodstrumpor har dött.
6. En vit jul. För det är så trist med en grön.
7. Och sist men INTE minst - fred på jorden, slut på svälten, klimathotet avvärjt för alltid, snälla glada barn och att alla får vara friska i min familj.

Jag kan ju alltid utmana AnCa, Blygisen och Syrran. Är ni med?

7 kommentarer:

Klockan 8:40 fm , Blogger Frk Fleggman sa...

Naturligtvis vill jag att ALLA jag känner ska få ha hälsans dyra gåva.

 
Klockan 6:12 em , Blogger Vild-hallon sa...

Nej men, den utmaningen har ju jag precis gett dig ju... Typiskt! :-)

 
Klockan 10:18 em , Blogger Humlan sa...

Hm, vilken utmaning! jag måste fundera lite...återkommer!

 
Klockan 10:30 em , Blogger Humlan sa...

Ok, då ska vi se: Önskelista var det.
1. Nya kängor. Mina stövlar ger mig liktornar!
2. Nya adventsljusstakar. Jag har fått slänga tre i år, de är döööda och vill inte lysa mer. Och jag vill ha Ljuuus när det är jul.
3. En ny soffa även här. Ena lutar dynorna i 45 graders vinkel, den andra har inge tyg kvar...MEN för dyrt!
4. Lösnaglar, så jag också kan köpa rött nagellack. Just nu har jag inga naglar alls. Synd om mig!
5. Näe, nu ger jag upp. Egentigen önskar jag mig inte så mycket mer än att alla ska fara säkert på vägarna i jul, så att inga olyckor sker. Och ingen Tsunami vill jag höra talas om. Så det så. Syrran, du leder! Jag är helt knäckt. har jag blivit stor tror du?

 
Klockan 7:56 fm , Blogger Frk Fleggman sa...

Syrran: Du är nog bara i en svacka ;-)

 
Klockan 9:08 fm , Blogger En liten AnCa sa...

Så du såg att jag skrivit min önskelista? Häxan Surtant är den elakaste människan på denna jord, ställer till elände i en familj nära mig. Antagligen kommer detta att sluta med att de behöver flytta till annan ort för att komma bort från henne, i alla fall geografiskt sett...
Tragiskt värre, hemska människa...

 
Klockan 12:23 em , Blogger Blygisens betraktelser sa...

Vilken härlig önskelista!

Åsa på Gotland, i Kappelshamn och mitt i världen, hann tyvärr före, som du sett!

Självtvättande bil vore ju höjden av civilisation, banne mig! :-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida