måndag, april 21, 2008

En titt i de fina salongerna

Igår var vi på slottsvisning - på Tistad slott närmare bestämt. Det var greve Gustaf som guidade, trevlig och charmant som en filmstjärna från 40-talet, typ. Grevinnan Annelie stod i slottsbutiken och krängde snygga inredningsgrejer (vi torskade dit på prylar för 700,-). Kyrkan hade ordnat denna visning för alla oss som bor i gamla Bärbo kommun, mycket bra initiativ. Kul att få se slottet från insidan för en gångs skull (det var verkligen fint). Utifrån ser jag det varje dag. Kolla här om ni vill se! http://www.tistad.com/

Lördagen var mulen och kall trots utlovat solsken, men vi var ute hela dagen iallafall och pulade med allt möjligt. Igår var det ju wunderbart, jag hängde undan dunjackan t.o.m. Wild and crazy!
Hoppas vädergudarna står mig bi även nästa vecka, då jag ska ha semester. Och vad ska jag göra då, undrar kanske någon? Jo, jag ska vara hemmafru, trädgårdsmästare, livsnjutare och latmask.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida