tisdag, november 08, 2005

Snart är det jul

Nu lackar det helt bestämt mot jul, barnet har satt upp en önskelista på kylskåpet. Där önskas allt från raggsockor till DVD-filmer och smink. Får bli raggsockor. Smink - hur köper man sånt till nån annan?? Klarar ju knappt av att köpa till mig själv. Blir alldeles svettig på finare parfymavdelningar bara jag ser expediternas perfekta makeup. Jag brukar smyga in på H&M och riva åt mig nåt från maxfactor eller låreal (bikås ajm vört it), det duger så bra så.

Andra tecken på att julen nalkas är att julbordsreklamen kommit igång och trenden i år verkar vara TRADITION. "Kom och ät vårt traditionella julbord". Jaha - det dom egentligen menar är "kom och ät samma gamla trista sillinläggningar och torra janssons frestelse som vi hade förra året".

Återkommer med fler tidiga jultecken.

1 kommentarer:

Klockan 2:57 em , Blogger Roger sa...

Rakvatten till maken, kanske?
Det är min onödiga, märkliga passion. Hör av dig om du behöver tips :-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida