torsdag, december 22, 2005

Julblogg

Nu är det nära - i övermorgon är den här, julafton. Det töar, men än ligger snön vit ute på landet där vi bor. Granen är huggen och väntar på sin glitterkostym. Imorgon är jag ledig för att kunna göra "det sista" i någorlunda lugn och ro. Fixa skinkan, slå in de sista klapparna, placera ut lite fler tomtar, klä granen, lyssna på min nya julskiva med Jill Johnsson. Vi ska ta en sväng i granngårdarna också, med små julgåvor.

Hoppas ni alla få en bra jul - ät inte för mycket, drick lagom, var snäll mot barna och djuren. Och kom ihåg - det finns ett liv efter jul! Lite fetare, lite pankare - men ändå ett liv!

5 kommentarer:

Klockan 8:43 fm , Blogger nyx sa...

jo... så då ska man kanske vara glad att det är en "arbetgivar-jul".
En annan ska ju jobba i mellandagarna. Så jag får väl sitta här på kontoret och tröst-äta skumtomtar :-(

 
Klockan 12:30 em , Blogger Rex sa...

Ha en bra God Jul
MVH Rex

 
Klockan 10:43 em , Blogger Vild-hallon sa...

Jag önskar dig också en riktigt God Jul.

 
Klockan 5:09 em , Anonymous Anonym sa...

Så trevlig det låter.Hoppas alla får en glad jul. Själv drar jag till Egypten och hälsar på mumierna. Det är bäst att passa på innan man bir en själv.
God jul till alla tycker
Generalskan

 
Klockan 10:30 fm , Blogger Pia-Pralin sa...

jo fetare och pankare håller jag helt med dig om!!! Hoppas att du hade en fin vit jul!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida