torsdag, januari 26, 2006

Ett ljus i mörkret

När livet inte är på topp så får man leta efter ljuspunkter. En ljuspunkt värd namnet är att det nu inte är helt beckmörkt när jag kör till jobbet på morgonen. Solens upp- och nedgång idag: Upp 08:21, ned 16:00. Och redan på måndag är dagen 19 minuter längre än idag!

Och lite hjälp från ovan kanske hjälper:

Gud - än så länge har jag idag
varken skvallrat eller tappat humöret.
Jag har inte varit sur, elak eller självisk.
Men om några minuter är det dags att
stiga upp ur sängen och från och med då
kommer jag att behöva en hel del hjälp.
Amen

5 kommentarer:

Klockan 1:24 em , Anonymous Anonym sa...

Jag rekommenderar ett av mina favoritprogram på TV varje söndag:
Solens upp och nedgång. Det värmer i hjärtat att få se hur många minuter dagarna blir längre..

 
Klockan 1:49 em , Anonymous Anonym sa...

Oh ja, den fina gamla filmen fick mig alltid att börja stortjuta när jag var liten. Konstigt va?

 
Klockan 8:47 em , Blogger nyx sa...

himla bra bön :-)

 
Klockan 9:24 em , Blogger Maria sa...

Haha, men det var ju skönt att dagen började bra i alla fall :)
Min brukar börja med en stor suck så fort man inser att det är vardag och att bussen går om 50 min.

 
Klockan 10:07 fm , Blogger Pia-Pralin sa...

Låter som min dag i ett nötskal!! :-)

Cheer up.. någonstans bakom molnen finns solen!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida