fredag, oktober 27, 2006

Stormy friday

Nu kommer stormen! Gula löv slits av träden och virvlar hysteriskt utanför fönstret. Få se nu om vi blir strömlösa hemma ... den risken är nog rätt stor! Tur att vi har vedspis. Synd att vi har egen brunn (ingen el = inget vatten).

Jag har en otrevlig varningslampa som tänds i min bil "Bromsfel, serv. omgående". Usch. Undrar om jag törs köra hem? Har köpt bromsbelägg och bromsvätska på Mekonomen. Som jag ska överräcka till min man samtidigt som jag lägger huvudet på sned och ser sådär gulligt hjälplös ut... Då kanske han fixar det där åt mig?

I helgen: städa inne, städa ute (lite), sy nya köksgardiner. Plocka fram vantar och mössor. Plocka bort sandaler och sommarjackor.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida