onsdag, september 27, 2006

Kvinnliga förebilder

Vi behöver kvinnliga förebilder. Kloka, driftiga, vettiga kvinnor som företrädare i politiken och i näringslivet. Nu är vi nere i sex kvinnliga VD bland de företag som är listade på Stockholmsbörsen. Tragiskt.

Och de som vi ser i media - vad är det för jävla förebilder?! Anna Sjödin (s), känd rugbytjej som både kan svinga en (eller sju) bägare OCH sin högerkrok. Eller Tiina Rosenberg (fi) - som hotar
Ebba Witt Brattström med stryk. Eller varför inte Carolina Gynning - "programledare" i TV4:s Förkväll - jag spyyyyr.

4 kommentarer:

Klockan 8:00 em , Blogger Pia-Pralin sa...

Vänta bara 10 år till så kanske du får se mig på en VD post.... eller inte :-D

 
Klockan 9:54 em , Blogger Maria sa...

Jag med! Alltså, jag spyr alltså.
Men det finns några - hon som är VD på SEB verkar sympatisk, och Reinfeldts fru. Förkväll förresten, jag kan inte titta på det. Det kunde ha blivit så bra men blev bara ytligt, pladdrigt och ointressant. Men jag kanske inte har gett det chansen tillräckligt.

 
Klockan 8:40 fm , Anonymous Anonym sa...

PIA: Klart du blir VD - men inte om 10 år, det går snabbare än så!

iaia: Jag tittar hellre på Go'kväll. Pensionärs-TV, javisst, men 1000 ggr bättre än Förkväll.

 
Klockan 4:24 em , Blogger Elisabet. sa...

Håller med helt och fullt.
Och Gokväll kommer garanterat att läggas ned, för det är ett av mina favoritprogram där människor ännu får tala någorlunda till punkt och där programledaren får vara äldre än 25 år.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida