onsdag, oktober 18, 2006

Mörker

Det är mörkt när klockan ringer 06.05. Det tar emot att masa sig upp ur sängvärmen. Än så länge behöver jag inte använda helljus när jag kör till jobbet men det är bara en fråga om dagar. Nu kommer i mitt tycke den näst värsta perioden på året - november. Mörker mörker mörker. December är bättre, då har vi juleljus och adventsstjärnor, glada tomtenissar och glögg. Sen kommer den värsta stå-ut-tiden: januari-februari. Kallt kallt kallt, mörkt mörkt mörkt, snö-snö-snö. Bläk.

Mörker råder också i media - ministrarna faller som höstlöv och jag är redan trött på att läsa och höra om eländet.

3 kommentarer:

Klockan 6:52 em , Blogger Vild-hallon sa...

Du har blivit utmanad av mig.

 
Klockan 8:00 em , Anonymous Anonym sa...

Att dom bara orkar.. journalisterna menar jag. Vi är så rättskaffens och det är ju förfäärligt att man betalat en stackars tonåring i nian SVARTA pengar. Öj, öj, öj. Hela världen är ett enda elände och vi ägnar oss åt sådana problem. Fy faan.
Låt oss ge amnesti till samtliga och gå vidare. November är inte roligt men låt oss komma ihåg att: Varje moln har en guldkant och varje sparv får en bullkant.

 
Klockan 9:08 fm , Blogger Frk Fleggman sa...

vildhallon: Ska kolla på det!

Generalskan; Du är så klok och vis!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida