måndag, februari 12, 2007

Hej då Marianne

Marianne Fredriksson har gått ur tiden, eller gått i lådan om man så vill. Hon var en av mina absoluta favoritförfattare. Du som ännu inte läst hennes "Simon och ekarna", gör det genast!

God söndagsmiddag - skinkstek och rotmos, mums.

Helgens musikupplevelse 1 - Elvisgospel i kyrkan. Vår supermusikaliska kyrkoherde "var Elvis" och 40 duktiga körsångare backade upp. Kyrkan var absolut fullsatt och publiken var i EXTAS (nästan iallafall). Jag skulle varit med och körat, men fick inte ihop vardagen med alla repetitioner. Men det var kul att sitta i publiken och lyssna på kamraterna.

Helgens musikupplevelse 2 - Marie från Munkedal. Trots tidigare föresatser att INTE titta på festivalen, så fastnade vi likafullt framför spektaklet i lördags. Och det var det värt, att se skolfrökens glädje var så härligt. Sen vet jag inte om låten var så schlagrig, men det är skit samma.

Helgens naturupplevelse - en lång söndagspromenad med man och hund i strålande sol och gnistrande snö. Paus på halva vägen i en varm klippskreva vid sjökanten, hunden sprang som en tosing på isen hade skitkul. Sen hem igen till årets första uteöl på bänken utanför stallet. So very very nice!

2 kommentarer:

Klockan 10:51 fm , Anonymous Anonym sa...

Trevligt att du är på banan igen!
Själv frossade jag i plommonspäckad fläskkarré i lördags. Inte så dumt det heller!

 
Klockan 4:23 em , Anonymous Anonym sa...

GD: Inte dumt alls - det tror jag vi slår till på i helgen som kommer. Tack för tipset!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida