tisdag, september 04, 2007

Ny vecka, nya möjligheter

Nu har pappa och Peggy åkt hem och vardagslivet återgått till det normala. Idag är det en fantastisk höstdag - knallblå himmel och frisk härlig luft! Men det är kallt - måste allvarligt fundera på att plocka fram handskarna (var dom nu befinner sig).

Jag har börjat mitt nya schema fr o m 1 sept. I 6 månader har jag blivit beviljad 10% tjänstledighet, jag ska vara ledig två fredagar i månaden. Varför då? Jo, jag har jobbat heltid sen jag var 17 år och aldrig varit ledig annat än för vanlig semester. Inga studier, resor, friår, barnledigheter (mina barn är sk "bonusbarn") eller annat. Så det är av rent egoistiska skäl, jag ska bara njuta av att ha några extra dagar till fritidssysslor. Lyx!

2 kommentarer:

Klockan 4:24 em , Anonymous Anonym sa...

Wow, det tycker jag låter toppen!

 
Klockan 8:54 em , Anonymous Anonym sa...

Vad härligt! Det ska ju va lite gött att leva oxå!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida