tisdag, augusti 28, 2007

I'm back

Datorer. Servrar. Nätverk. Fantastiska saker, när dom fungerar. Vi har bytt en massa sånt för att allt ska bli bättre. Vi får väl se. Det har inte funkat så lysande hittills. Nog om detta, just nu funkar det och då får jag passa på och göra ett litet inlägg.

Det har blivit höst - men jag som alltid gillat hösten har lite ångest. Det känns som det varit höstigt ute ganska länge redan. Och så saknar jag mamma nåt så fruktansvärt. Och så har gubben jobbat borta i tre veckor och jag har varit "ensamstående tonårsmamma" med allt vad det innebär. Depression light.

Trots att det regnat av och till hela jäkla sommar'n så är det torrt i skogen. Det är inte särskilt gott om svamp och i söndags var vi ute med lingon i sikte - och hittade inte ett jäkla bär. Jo, nu ljög jag. Tre stycken hittade vi. Men vi lät dom sitta kvar till fromma för kommande generationer lingonris. Jag vägrar att köpa lingonsylt, så det är bara att göra ett nytt lingonsök i helgen som kommer.

5 kommentarer:

Klockan 9:26 fm , Anonymous Anonym sa...

Deppa inte ihop än vi har hela vintern på oss, och lingon kan man ju alltid köpa på torget!

 
Klockan 1:27 em , Anonymous Anonym sa...

Aha, jag undrade just vart du tog vägen. och för mig som bara sitter några stenkast bort funkar allt så bra så...
Ja hösten är här...
Vi får försöka muntra upp varandra om vi kan här på jobbet.

 
Klockan 4:07 em , Anonymous Anonym sa...

Generalskan; Torget? Vad är det för FUSK?!

 
Klockan 9:45 em , Anonymous Anonym sa...

Har saknat dig! Lite höstdepp har vi väl alla? Här plockar alla svamp som galningar, men ingen talar om för mig var de finns! Fick en påse av snäll granne häromveckan, så jag har i alla fall smakat! Lingon vet jag inte om det finns, kanske kollar efter i helgen. Hemkokt lingonsylt e ju helt oslagbart.

Nej jag säger som nån sa:
Det är bara att bryta ihop o gå vidare!

Kramis...

 
Klockan 3:45 em , Anonymous Anonym sa...

Generalskans dotter föreslog torget men generalskan själv tar gärna BOB:s lingonsylt på plastflaska. Mycket kramvänligt och enkelt. Annars är hösten en ganska deppig tid.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida