onsdag, juni 20, 2007

Roliga förberedelser!

Igår började vi vår semester... eller, själva ledigheten börjar ju inte förrän om tre veckor. Men vi gjorde upp planerna för vår första semestervecka då vi ska åka till fjälls med min kusin och hennes man. Vi ska vandra, fiska, tälta och bo i timmerstuga i Jämtland.

Vi satt hela kvällen igår med kartor och packlistor och drömde om alla goda rödingar vi ska njuta av och all torrskaffning vi förmodligen kommer att få äta mer av än fisk.... Det är liksom halva nöjet, planerna inför en sådan här resa.

Jag är den enda i gruppen som inte flugfiskar, men jag har inga problem med att sitta och glo. Det finns alltid nåt spännande upptäcka; ovanliga växter, fåglar, lämlar kanske... Selma ska med förstås, hon och jag får gå på upptäcktsfärd.

Om ni är fler som har fjällplaner och behöver bra tips, kan jag rekommendera denna hemsida; www.tilltopps.com

1 kommentarer:

Klockan 10:17 fm , Anonymous Anonym sa...

Förberedelserna är nästan lika roliga som själva resan. Själv drar jag till Kalymnos i morgon så frk. Fleggman och "Arga gubben" tillönskas en trevlig midsommar och en härlig fjällvandring

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida