måndag, januari 28, 2008

Utskrattad

I frysen finns en tamgris från Danmark, en glad nasse som gått på Västjyllands strandängar och bökat. Den är styckad och packad av danska vänner som också skrivit vad det är i påsarna på fina små etiketter - på danska. Igår tog jag upp en klotformad påse med påskriften "morbrad" - vad är nu detta? För att inte famla helt i blindo vid tillagningen, messade jag min danska vän och frågade. Hon ringde upp direkt och talade om att "idag skulle vi tydligen äta finmat hahahaha". Jaha? Jo, morbrad det är filé det. När "klotet" tinat kunde jag mycket riktigt veckla ut en fläskfilé i toppklass. Så det kan bli - men gott var det!

2 kommentarer:

Klockan 11:57 fm , Anonymous Anonym sa...

Trevligt. Idag har jag en "laxpudding" i ugnen. Det är så härligt att ha tid/göra sig tid att laga mat.
Härligt att bli överraskad.

 
Klockan 1:08 em , Anonymous Anonym sa...

Laxpudding är supergott! Smaklig måltid! Hörde att du var en duktig "flyttkarl" igår...

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida