fredag, maj 16, 2008

Sköna regn

Jo, men det är lite bra att det regnar faktiskt. Potatisen, ni vet ... Den behöööööver faktiskt det. Och jag sitter ändå och jobbar. Just nu tar jag en micropaus med lite bloggande.

Selma tror hon blivit mor. Hon bär ömsint omkring på en liten pipleksak, som hon tvättar och bäddar ner och fjantar sig med. Morrar gör hon också, om nån kommer för nära, en dum katt eller så. Det går väl över snart, hoppas jag. Förhoppningsvis kan vi para henne och få riktiga valpar nångång, åtminstone en kull vore skoj att få.

På söndag ska vi hämta ett par nya damer till Bosse Tupp. Han ska få lite lammkött att fjädra sig för! Och vi kanske kan öka äggproduktionen något, just nu kommer det bara ett eller max två per vecka.

Trevlig helg önskar jag er! Och have a nice, generalskan.

3 kommentarer:

Klockan 10:01 em , Blogger En liten AnCa sa...

Åh dessa tokiga hundflickor våran Sally blir precis tokig när hon löper, biter sig i benet så att det nästan går hål. Skendräktighet så där som Selma har vi inte märkt så mycket av däremot. Inte blev det bättre efter en kull valpar på henne, snarare tvärtom...

Här har det varit gråkallt i helgen, usch!!!

Söndagskram // AnCa

 
Klockan 8:17 fm , Anonymous Anonym sa...

Ja regnet var bra. men nu är jag glad över att solen kommit igen. Åh lite fler pullor vad trevligt!

Vi syns imorgon.
kram

 
Klockan 11:11 fm , Blogger Humlan sa...

Hm, regn är ju bra, men vad sägs o SNÖ? Här har snöat oavbrutet i fyra dagar! Jag vill inte ha mer snö! Som tur var sken solen idag, men det var minusgrader ute...Brr

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida