måndag, november 17, 2008

Aj aj aj....

Jag satt där i lördagskväll, vid middagsbordet i stearinljusens sken, med min älskling och njööööt av lammkotletter och knaprig potatiskaka, rikligt kryddat med vitlök. Ett gott rödvin fanns i glaset, stämningen var gemytlig. Då - - - bieter jag sönder en tand, och ett hål stort som Lummelundagrottorna uppstår i höger underkäke. Kvällen var förstörd, typ. Iallafall middagen.

Idag har "den gode Magnus" (som vi kallar tandläkar'n) lagat min tand och gjort mig en tusenlapp fattigare. Tack tack tack.

2 kommentarer:

Klockan 4:55 em , Blogger Pia-Pralin sa...

en tusenlapp, det var billigt...jag bet sönder min tand på mallorca för 3 år sedan... och sen gick jag med den 1 vecka.... och fick rotfylla... kosta mucho....

 
Klockan 11:43 fm , Anonymous Anonym sa...

Så tyyypiskt. Sånt händer alltid vid fel tillfälle..

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida