fredag, december 12, 2008

Nämen är det fredag IGEN!?

Helt otroligt och lite skämmigt, jag skriver alldeles för sällan på bloggen. Händer det verkligen ingenting i mitt liv just nu, undrar ni kanske? Jo då, det gör det visst det. Det är mycket på jobbet såklart, advent-lucia-jul är en av högsäsongerna i min bransch. Vad händer mer då?

I helgen blir det mycket skönsång, inte av mig eller kören, utan vi ska gå och lyssna på andra. På lördag blir det kröningen av Nyköpings lucia, där tösen ju är med som tärna. Och på söndag ska vi gå på Kammarkörens julkonsert.

Jag är dessutom konstant trött av detta f-b-a-de mörker, snälla låt det komma lite snö! Och lite kallare väder tack, det är så tröttsamt med lervälling. Julledigheten hägrar, då får jag iallafall SOVA lite längre än till 6 på mornarna. 12 härliga dagar på raken, tack!

3 kommentarer:

Klockan 7:29 em , Blogger Blygisens betraktelser sa...

Hm. Den där tröttheten känns sååå himla onödig. Alltså, måste man vara sådär trött, kan man inte få slippa det , please?

Har du sett Philips väckarklocka, den där som man kan vakna av ett solsken av varje morgon? skall ju göra underverk, säger de.

Såg att Clas Ohlson har den för några hundra mindre än ordinarie tusen sek som den kostar.

Vem vet? Man borde få låna hem en vecka elelr så, tycker jag.

:-)

 
Klockan 1:18 em , Anonymous Anonym sa...

Hallo Fleggman, var är du? Jag har väckarklockan i kommentaren ovan, inte dum faktiskt. Men visst är man trött på mörkret. Fast just i dag strålar solen!

 
Klockan 8:18 em , Blogger Pia-Pralin sa...

God jul på dig! Hoppas att julgranen lyser upp ditt liv ett tag!! :-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida