tisdag, september 01, 2009

Att söka jobb

Det är ansträngande att söka jobb - särskilt när det inte finns några jobb att söka. Vad jag gör, är att jag ringer runt och presenterar mig för potentiella arbetsgivare och får i bästa fall skicka in mitt CV. Det låter kanske inte så jobbigt, men det är det!

Igår skulle jag laga nåt riktigt gott - en köttbit med potatisgratäng - mmm smaskens tänker man sig ... Jag kryddade gratängen med lite "herbes de provence" och se, det skulle jag inte ha gjort. Enligt maken smakade maten HALM!!! Jaja, så kan det gå. Man kan ju inte lyckas jämt!

Idag kokar jag hallonsaft, det luktar ljuvligt i hela huset. Till middag blir det Findus köttbullar och spagetti - kan väl inte misslyckas va?

1 kommentarer:

Klockan 11:32 fm , Blogger Humlan sa...

Mmm spagetti är gott! Ikväll ska mina älsklingar få pölsa och fiskbullar... JO, det är sant, fast inte tillsammans, utan den ena får det ena och den andra det andra. Skafferirensning med andra ord!Det passar bra för jag har ingen fantasi när det gäller mat just nu.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida