onsdag, augusti 12, 2009

Mitten av augusti

Så, är sommaren på väg att ta slut? Kanske... kände en aning höst i luften i morse, ett litet sting av kyla som inte funnits där tidigare. Sitter på sommarjobbet och det är fortfarande lugnt här. Dagarna går i lagom takt och eftersom jag nu har för mig helt nya arbetsuppgifter (ekonomi) så är det bara bra. Det tar sin lilla tid när man måste tänka sig för i varje moment så alla siffror hamnar där de ska.

Vet inte hur det blir efter augusti, om jag blir "den ofrivilliga hemmafrun" eller om det blir en förlängning av mitt vikariat. Jag trivs sådär här, så jag gråter väl inte precis om jag måste sluta. Men att gå helt utan jobb känns inte heller så lockande. Men, det dyker säkert upp nåt! Till helgen kommer kärt besök till oss, det blir drinks i pensionärskuvösen (inglasade verandan) och god mat och mycket babbel.

2 kommentarer:

Klockan 8:50 fm , Anonymous AnCa sa...

Hoppas att det löser sig på jobbfronten. Annars får du väl gå omkring och vara lyxhustru ett tag!

Låter mysigt med mys i "kuvösen", akta dig så att jag inte kommer o tar in hos dig en helg!

Ha det gött!!!

Kram AnCa

 
Klockan 8:28 fm , Blogger Frk Fleggman sa...

Anca, du är så välkommen! Och de fyrbenta såklart!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida