torsdag, september 03, 2009

Möblemang med mankemang

Vårt nya hus är mycket större än det vi bodde i förut. Lite mer möbler behövdes för att fylla ut rummen. Så den 7 maj var vi hos den lokala möbelhandlaren och shoppade loss. Det var lite leveranstid på grejerna, ca 6-8 veckor skulle det ta. Och det var väl ok tyckte vi då ...

Nu är det september och vi har fortfarande inte sett några möbler - firman skyller på än det ena, än det andra. Idag ringde maken och skällde ut dom för jag vet inte vilken gång i ordningen och då skulle allt utom en sängram kunna levereras inom 24 timmar. Ok, fine. På eftermiddagen ringer deras CHAUFFÖR och säger att soffan som vi skulle få inte finns hemma ---- vad f-n säger man?!

I morgon kommer iallafall resårsängarna med lånade ben, en sänggavel till gästsängen (där vi sovit hittills) och inget mer. Sängramen och soffan är fortfarande spårlöst borta. Och ja, vi har betalt rubbet, för länge sedan. Man blir trött.

2 kommentarer:

Klockan 10:15 em , Anonymous AnCa sa...

Jag skulle bli galen jag! Men tänk som så, den som väntar på nåt gott... Vad härligt med lite nya möbler, tänk att man måste flytta för att kosta på sig lite nytt. Härhemma flyttar jag runt på det gamla, men det funkar rätt bra. De gamla möblerna blir "som nya" när de får byta rum!

Lycka till i svampskogen i morgon!

Kramis // AnCa

 
Klockan 10:30 fm , Anonymous Jonna sa...

Ojoj va illa!! Jag skulle också bli galen men va gör man?! Suck...

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida