fredag, november 11, 2005

Att spara kläder

Min bättre hälft, alltså min make, har en liten egenhet. När han köper eller får ett nytt klädesplagg, kan han inte använda det på en gång. Det ska "SPARAS". Ett par nya Levis sparade han i 10 år innan han kunde förmå sig att använda dom. De hade då "krympt i garderoben" som det så vackert heter. Han blev jätteförvånad - det blev inte jag kan jag säga...

Min mor är likadan. Nya saker, presenter och egenhändigt inköpta saker och kläder, ska ligga på display i minst en månad innan de tas i bruk. Vissa saker tas förresten aldrig i bruk. Näsdukar eller servetter med katter på får absolut inte användas!

Själv vill jag helst ta på mig nyköpta kläder redan i affären - "nej tack jag behöver ingen påse, släng den här gamla tröjan i er papperskorg".

3 kommentarer:

Klockan 10:04 em , Anonymous Anonym sa...

Det är väl fullkomligt självklart att nya kläder inte kan användas på en gång. Hur skulle det se ut.....

 
Klockan 10:30 fm , Blogger Herr R sa...

Haha, jag gör precis som du Frk Fleggman. Jag tar helst på mig de nya kläderna direkt i affären. Ibland håller jag på mig till jag är tillbaka på jobbet (om jag nu handlar på lunchen). Men då smiter jag direkt in på muggen och byter om, inte helt olikt Stålmannen.

Man vill ju använda grejerna på en gång. Varför skall man annars köpa dem, om man inte vill ha dem på en gång?

 
Klockan 4:41 em , Blogger Rex sa...

Förr om åren var jag tvungen att lämna mina gamla skor i butiken eftersom de var totalt obrukbara.
För övrigt ska man tydligen bära nyinköpta jeans i minst 3 veckor dagligen innan de tvättas första gången enligt modemedvetna tidningar.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida