måndag, januari 30, 2006

Helt ooootrooooligt

Varje fredag och/eller lördag kl 18.00, skrapar min mor och hennes Lars varsin Trisslott och tar sig en whisky. Det har dom gjort i 15 år, minst. Det har blivit lite småvinster, 50,-, 75,- och nån enstaka gång 100,-. Mest 25,-:or förstås. Men förra lördagen...

Mamma: "Det är nåt fel på min lott".
Lars: "Få se".
Mamma: "Det är bara en massa par".
Lars: "hmm.... nej en triss har du här".
Mamma: "Nähä - vadå?"
Lars: "Hundra..... tusen."
Mamma: *mållös*
Mamma: *snyftar*

Så kan det gå! Trägen vinner.

2 kommentarer:

Klockan 6:13 em , Blogger Pia-Pralin sa...

det var whiskeyn som gjorde susen!! :-)

 
Klockan 10:25 em , Blogger Maria sa...

Ujuj, gratta från mig! Jag råkade också utmana dig men nu såg jag att Roger också gjort det...

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida