tisdag, september 19, 2006

Svampnytt

Eftersom det var rensat på mina vanliga svampställen, fick jag ett ryck i söndags och gick ut för att bryta ny mark. Och tro det eller ej, det lyckades! Jag hittade ett riktigt kanonställe, kantarellerna bara vällde fram bland stock och sten. Hjärtat slog snabbare och adrenalinet pumpades ut i kroppen... men jag lät dom stå kvar. Vilket pucko va! Men vi får gäster i helgen som jag LOVAT kantarellplockning och jag chansar på att ingen annan hinner före. Håll tummarna!

Apropå svamp - i lördags fyllde Sebastian (barnbarn) 1 år och han hade ställt till med kalas. Vi var minst 25 glada vuxna, barn och hundar som njöt i solen av saft o tårta. Sebbe själv tog det hela med ro och gillade mest omslagspapperet till presenterna.

1 kommentarer:

Klockan 9:43 em , Blogger Pia-Pralin sa...

det skulle jag aldrig ha vågat göra, jag skulle plockat dem med en gång :-) Låt oss veta om de fanns kvar :-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida