fredag, oktober 05, 2007

Fredag och älgjakt

Jaha, äntligen fredag! Idag åker gubben iväg på årets höjdarvecka - älgjakten. Det är svårt att för en oinvigd förklara vad denna vecka betyder för de som deltar i jakten. Men man kan väl jämföra den med julafton för en 5-åring, ungefär.

Jag åker upp på onsdag och umgås med de andra "jaktänkorna" under några trevliga dagar. När gubbarna är i skogen, lagar vi härliga långkok, går promenader med hundarna som inte jagar och dricker försvarliga mängder rödvin.

Men innan detta roliga går av stapeln, är fjärrkontrollen min hemma i soffan - ikväll blir det Idol och en stor godispåse.

3 kommentarer:

Klockan 4:01 em , Anonymous Anonym sa...

De där vinet, långkoken och promenaderna, sådana jaktdagar skulle jag också kunna tänka mig.

Vises typ om många många dagar.
Ärs du hade redan gått...
Hoppas du hade en bra helg

 
Klockan 4:19 em , Blogger Blygisens betraktelser sa...

Jag vet inte jag. Fasanjakt i England, björnjakt i Ryssland. Grävlingar i Sörmland. Gaseller i Afrika.Älgar lite överallt. Jo, nog är det ngt alldeles extra med vilt, det är det. Men jag tror jag blivit lite blödig med åren haha.

Iaf, njut ordentligt med dina härliga väninnor, och låt oss få en rapport efter helgen om era bravader.

 
Klockan 9:28 em , Blogger Pia-Pralin sa...

Jag gillar älgkött!!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida