fredag, november 02, 2007

Lätthelg


Så heter det när man jobbar halvdag före röd dag. Det gör vi idag. Så om ca 1 timme och 10 minuter lämnar jag bygget för roligare saker!

I morgon ska vi sjunga med kyrkokören i 2 kyrkor, kl 16 o 18. Det är minnesgudstjänster, väldigt finstämt och ganska gripande om man är lite känslig av sig. Och det är man ju!

Det är nu NOVEMBER - bläk, i mitt tycke årets värsta tråkigaste segaste månad. För att lätta upp dysterheten något, tänker jag hänga upp en ljusslinga i köksfönstret redan idag. Jag skiter i om det är "för tidigt", jag måste ha lite extra mysfaktorer för att stå ut.
Trevlig allhelgonahelg önskar jag er alla!

4 kommentarer:

Klockan 8:42 fm , Blogger Humlan sa...

Hej sys!
Jag tycker du kan slänga fram ljusstakar och ljusslingor lite här och var, och ha de kvar till påsk. Det är ju så mysigt! Och vem bryr sig om det är för tidigt eller sent? Inte jag, jag gör som jag vill.Gör det du me vet ja!

 
Klockan 7:00 em , Blogger Blygisens betraktelser sa...

Hoppas du hade en skön helg!
Självklart, plocka du fram ljus och slingor och gör det mysigt!

 
Klockan 7:58 fm , Anonymous Anonym sa...

Ok flickor jag lyder och hänger upp slingan. Det är ju ändå ingen utomstående som ser, förutom rådjuren och vildsvinen och som har nog inga synpunkter.

 
Klockan 2:08 em , Anonymous Anonym sa...

Jag funderade igår på att rota fram min slinga och fästa den på balkongrecket, men tänkte att jag nog fick lugna mig lite till.
Fast det är ju ingen juldekoration, så varför skall vi inte lysa upp vår mörkaste månad?!
Kanske kan jag också... sedan att jag har typ ett mindre samhälle som kan se var ju en annan sak.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida