torsdag, februari 07, 2008

Just det ja, pastasåsen!

Glömde ju dela med mig av en pastasås jag gjorde igår - den blev mumsig så här kommer receptet:

2-3 pers

1/2 gul lök, hackas
1 vitlöksklyfta, hackas
50 gram strimlad salami (peppar, typ)
1 msk tomatpuré
färsk basilika (eller torkad)
1 burk lätt krämfräs
salt (peppar, beror på vilken salamisort man väljer)
valfri pastasort - jag tog småskruvar

Fräs lök o vitlök i smör, tillsätt salamin, fräs en stund till. Tillsätt krämfräs, tomatpuré och basilika. Smaka av med salt o ev. peppar. Koka ihop. Servera med pastan, parmesan och mer basilika om man gillar det. Gottis!

3 kommentarer:

Klockan 10:55 fm , Anonymous Anonym sa...

Låter som en höjdare! Råkar ha en halvmeter pepparsalami liggande eftersom mannen i mitt liv i ett svagt ögonblick beslutade sig för att gynna en kollegas barns skolresa!

 
Klockan 11:41 fm , Anonymous Anonym sa...

GD: En halvmeter - du kan bjuda hela reservatet på pastasås!

 
Klockan 8:49 fm , Blogger Humlan sa...

Perfekt! Detta recept knycker jag direkt.Tack och bock

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida