onsdag, maj 28, 2008

Krigsskador


Aj aj. Idag har jag ont på konstiga ställen, kan jag berätta. Igår var vi på Vrena skyttegilles hemmabana och provade på att skjuta korthåll med kaliber 22 gevär. Liggande. Haja hur obekvämt det är! Man ska ligga på mage som en jäla groda och helst inte röra sig alls, och försöka sikta på en pytteliten tavla 50 meter längre fram. Vi var 22 glada arbetskamrater som hakat på denna möjlighet till förnedring i grupp. Och vad vi stånkade och stönade och pep och gnällde - MEN många av oss var faktiskt riktigt duktiga. Av 200 möjliga poäng fick min kompis Gunilla F 176! Fantastiskt bra ju. För detta fick hon en liten fin buckla att ha i bokhyllan.

Nä nu ska jag jobba lite.

PS: Jag kom 9:a med 154 poäng.

3 kommentarer:

Klockan 1:18 em , Blogger Humlan sa...

Men Jisses! vad är de för tanke bakom detta när kyrkan släpar ut er på dylika äventyr? Snacka om omvärldsbevakning! jag hoppas ingen sköt snett...

 
Klockan 1:39 em , Blogger Frk Fleggman sa...

Alltså, det var egentligen en "grabbkväll" för kyrkpojkar. Men denna gång fick även brudarna hänga med. Det var kul!

 
Klockan 2:08 em , Anonymous Anonym sa...

Men jag vann efter Gunilla F... :)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida