fredag, juli 04, 2008

Too late

Jag är ledsen, men ni som gått och tvekat om ni ska köpa traktorn får skylla er själva. Nu är den såld till en glad farbror som samlar på dylika.

Grattis alla ni som har semester just nu, vädret är ju bara hur härligt som helst. Jag tröstäter glass varenda lunch och håller tummarna för att inte högtrycken ska ta en annan väg när det är dags för mig att gå på ledighet. Detta sker den 11 juli kl 16.00, så det är ett tag kvar.

Var på blomsteraffären igår och hämtade paket (ja, ni vet Posten är ju "no more" som man säger). Biträdet påpekade för kunden innan mig att "pelargonerna bullar till sig" (de var lite spretiga) och då sa tanten "ja, vem gör inte det!". Haha, kul med folk som har självhumor, hon var lite bullig själv nämligen.

Grilltips; linda in laxfilé i parmaskinka, blir gottis. Funkar bra i ugnen också, typ 15-20 minuter i 200 grader. Serveras med färskpotatis, en liten käck gräddfilsås och varför inte lite minimozarella och coctailtomater i en skön blandning (Ernst-varning).

2 kommentarer:

Klockan 12:49 em , Anonymous Anonym sa...

Det där lät mumsigt, vilket bra tips. Ja du, det är många som är gifta med hamstrar. Många kvinnor som trodde de gifte sig med en man, och så visade han sig vara en gnagare.. Mitt tips är att rensa när han är borta. ;-)

 
Klockan 1:13 em , Blogger Frk Fleggman sa...

Tack för tipset!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida