tisdag, juni 03, 2008

Små betraktelser

I morgon är det 20 år sedan jag gifte mig - första gången. Känns som helt ett liv sedan. Äktenskap 2.0 blir 10 år gammalt i sommar. De åren har gått snabbt, men så är det väl när man har roligt!

Räven var på besök igår igen. Hon lyckades knipa en höna, men hjältehunden Selma räddade den ur käftarna på rävuslingen och jagade densamme halvvägs till Eskilstuna. Hjältehunden blev för detta rikligen belönad med korv och grisöra.

Det är så underbart varmt och skönt ute, men här inne på kontoret är det allt annat än underbart. Varmt är det - väldigt varmt. 27-28 grader på eftermiddagarna och fullkomligt stillastående luft. Svårt att få nån riktig fart på hjärncellerna då. Inte för att det är sån väldig fart annars heller, men ändå ...

Avslutar dagens inlägg med en liten liten tackbön (jag sitter ju trots allt i församlingshemmet och skriver):

Tack för skönheten och grönskan
Tack för sommaren
Tack för livet

1 kommentarer:

Klockan 10:54 fm , Anonymous Anonym sa...

Phu jag nog är det varmt alltid, men jag har tur jag som inte sitter fastlåst helt vid skrivbordet.
Dumma rävar!
Duktig Selma!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida