torsdag, mars 05, 2009

Jämställdhet

Såg en intervju med Marcus Birro på TV häromdagen. Han berättade om tiden när han och hans fru väntade sitt efterlängtade barn - hon var sängliggande under nästan hela graviditeten. Han uttryckte det så här "jag fick ta hand om allt - städa, laga mat, handla, tvätta..." Då tänkte jag, att så hade aldrig en kvinna uttryckt det. Hon hade sagt så här: "jag har vårdat min man i hemmet under 6 månader". Att städa, handla, laga mat och tvätta anser nog de flesta kvinnor inte vara nåt att orda om. Sånt gör man ju bara, eller hur?

Hoppas ni fattar vad jag vill komma med detta inlägg. Kan också jämföras med att karlar ofta talar om vad de gjort hemma tex "kolla, jag har dammsugit!"

Trevlig helg alla glada! önskar Fleggman

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida