fredag, mars 13, 2009

Vad är det då som är på gång?

Okej, jag ska inte hålla er på sträckbänken längre - såhär ligger det till:

Vi har köpt ett hus i Hälsingland. Jag har sagt upp mig. Vi ska flytta i juni. Vi har sålt gården (nästan iallafall, vi skriver kontrakt med köparna på tisdag). Det är jättespännande allting och vi har redan börjat packa och rensa och åka till tippen med en massa skrot. Dottern flyttar hemifrån i morgon.

En annan jättespännande grej är att jag inte har nåt nytt jobb. Jag har aldrig varit arbetslös i hela mitt liv. Konstigt nog känns det inte så hemskt, det är mest en stor frihetskänsla. Som jag antar kommer att utbytas i desperation ju närmare arbetslösheten jag kommer. Jag menar, hur smart är det att göra såhär mitt i den värsta lågkonjunkturen landet skådat? Och att flytta till Norrland, där arbetstillfällena är lika sällsynta som isbjörnar på gatorna i Stockholm.

Vi kanske borde få huvena undersökta?

3 kommentarer:

Klockan 4:06 em , Anonymous Anonym sa...

Way to go. Ni har alltid lyckats tidigare så varför inte nu. Jättenyfiken var och hur och hur det ser ut. Good Luck tokfransar.
Körerna kommer att låta sämre men det kanske finns körer dit ni kommer

 
Klockan 7:51 em , Blogger Humlan sa...

Välkommen till Hälsingland kära syster!
För alla dina hängivna läsare kan jag meddela att här finns hur många roliga körer som helst att sjunga med. Ni kommer att få ett styvt arbete att sjunga er igenom alla innan ni bestämt vilken som passar er bäst! Jag ser fram emot sommaren! kraaam

 
Klockan 2:50 em , Anonymous Anonym sa...

Nämen oj, vad spännande!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida