onsdag, maj 13, 2009

Flyttyra och gräsänkablues

Ja, så var vi då på plats i vårt nya sammanhang. En liten bullerby i djupa hälsingeskogarna. Det gick väldigt bra med all logistik, katterna har inte försökt rymma "hem" och Selma hon trivs bara matte och husse finns där. Huset är stort - mycket större än jag mindes det från visningen. Det känns som vi flyttat från en lekstuga till ett slott!

Tyvärr fick jag bara vara hemma och pyssla i en vecka, sen fick jag återvända till gamla hemstaden för att jobba klart. Min uppsägningstid går ut först den 9 juni, så nu kamperar jag i mosters lägenhet. Alldeles ensam... snyft. Det är INTE roligt kan jag meddela. Moster har flyttat till sommarnöjet, så i o f s är det rätt bekvämt med egen kupé, men jag är inte van att vara alldeles själv - inga katter, ingen hund, ingen gubbe. Inte ens en guldfisk.

2 kommentarer:

Klockan 3:29 em , Anonymous Generalskan sa...

Håll ut! Det är inte många dar kvar i det gamla. Tack för adresskort. Vi rings och så småningom styr jag min nyfikna näsa norrut till "Slottet"

 
Klockan 11:12 fm , Anonymous Sega pappan sa...

Skönt att det gick så smärtfritt och skönt att det löst sig med en tom "moster-lägenhet"...

Ensamheten är ju tillfällig och övergående så det är bara att bita ihop. Lycka till!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida