fredag, oktober 02, 2009

Redan oktober

Oj vad tiden går - nu är det verkligen höst på allvar! I morse var det minus 7 grader och helt vitt av frost. Tog en långtur i skogen igår, vet inte hur långt, med jag gick i två timmar. Helt vidunderligt skönt, hittade massor med trattkantareller. Plockade hem lite som ska bli en svampsås till kvällens älgstek.

Pappan är och hälsar på oss denna vecka, det är fågeljakt på programmet. Igår kom de hem med en finfin tjädertupp, som min gubbe lyckats pricka. Selma hade gått i närkamp med sagda tupp och fick en smärre blessyr på nosen, men annars hade allt gått bra.

Den 4 november är mina dagar som ofrivillig hemmafru över, då börjar jag jobba igen. Har lyckats få ett jobb i Järvsö, på ett litet säljkontor där jag ska göra lite allt möjligt men mest assistera logisitikchefen. Heltid, minst ett år med möjlighet till förlängning. Det är en av våra grannar som ska vara mammaledig, så jag frågade helt enkelt om de behövde en vikarie. Och det gjorde dom!

2 kommentarer:

Klockan 3:51 em , Anonymous Anonym sa...

Grattis,
verkligen kul, företaget får en verklig kapacitet i dig.Själv kommer undertecknad att jobba i oktober på vårt gamla jobb.

Din ex kollega

 
Klockan 7:44 fm , Blogger Humlan sa...

Och både svampsåsen och steken smakade underbart gott, precis som vanligt när du lagar mat! Tack för en fantastiskt god middag och trevligt sällskap!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida