måndag, februari 27, 2006

Högen och schlagern

Det blev inte så farligt med snuvan - efter en 10 -timmars sömn fredag - lördag försvann den nästan helt. Märkligt men skönt! Kände mig så pass pigg att jag tog tag i det tråkigaste jag vet - sortera papper. Ni vet, allt det där som hamnar i en hög bredvid micron eller som i mitt fall, i ett skåp i hallen. Gamla räkningar (betalda), papper från banken, försäkringsbrev, kvitton m. m. Högen var ca 10 cm hög och visade sig inte vara rörd sedan i maj förra året. Så det tog sin lilla tid att sortera, kasta, hålslå och sätta in i pärmar. Men oj vad jag kände mig duktig när jag var klar! Belöning: ett glas rött och en chokladbit.

På lördag kväll hade jag övertygat maken om att vi skulle titta på melodifestivalen. Jag såg verkligen fram emot några timmars glitter. Men - vilken kvalificerad dynga! Jag var så besviken att jag bad om kanalbyte efter 45 minuter. Det beviljades omedelbart. Lena Pinsamsson, känner ni henne?

4 kommentarer:

Klockan 2:09 em , Anonymous Anonym sa...

En tiotimmarssnuva kan ju vara uthärdlig. Kanske var det den och inte god mat som gav GULD i hockey.
Ack ja, sortera papper var det, men man vet aldrig rätt som det är slår man väl till med hålslaget.
Det är förenat med livsfara att slå på Melodifestivalen i mitt hem.

 
Klockan 2:22 em , Anonymous Anonym sa...

Älgstek, gräddsås, gelé, gurka = hockeyguld. Men jag tycker dom slank dit lite lättvindigt. Minnes I Eritrea-matchen.

 
Klockan 3:13 em , Blogger Pia-Pralin sa...

Jag gillar inte heller Lena Pinsamsson!!!! :-)

 
Klockan 2:49 em , Blogger nyx sa...

... och fixar frisyren själv också, verkar det som.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida