fredag, februari 10, 2006

Hämta kraft

Eftersom jag inte har möjlighet att fara till ett vamt och soligt land och lägga mig i en fisljummen pool, så bestämde jag mig igår för att ta lite ledig tid på hemmaplan. Igår och idag slutar jag 12 och har således två härliga eftermiddagar för retreat (jag är ensam hemma) och utomhusvistelse i dagsljus.

Under gårdagens lediga eftermiddag skottade jag snö. Skönt med kroppsarbete! Jag lekte också med mina höns och katter och tog mig en lur på kökssoffan. Helt underbart. Sov sen som en liten gris hela natten och kände mig riktigt utvilad i morse. I eftermiddag ska jag upprepa gårdagens procedur och kvällen ska avslutas med OS-invigningen och en påse grillchips.

Så har jag det. Puss och kram!

2 kommentarer:

Klockan 2:55 em , Blogger Pia-Pralin sa...

Hoppas inte katterna lekte med hönsen sen :-)

Grillchips är gott!

 
Klockan 8:11 em , Blogger nilla sa...

åh va skönt det lät.. *saknar livet på landet* roligt egentligen att man kan hämta (mental)kraft ur att jobba sig helt slut (fysiskt)..

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida