torsdag, maj 04, 2006

April försvann

Man kan tala om att vara "dagvill" - alltså blanda ihop vilken dag det är. Men jag är månadsvill - april bara försvann i ett töcken. Helt plötsligt är det maj - nästan sommar... Känns konstigt. Om en vecka är det begravning - plockade just ihop en ram med en fotoförstoring av mamma vandrande på en sanddyn med skorna i handen, vinden i håret och en helt klarblå himmel ovanför. En vacker bild. Det är så jag hoppas hon har det nu.

Livet går för övrigt vidare, det gör ju det vare sig man vill eller inte. Gräset är illgrönt och idag hittade vi en igelkotte som irrat sig ner i en betongränna och inte tog sig upp igen. Jag var räddande ängel (jag hade handskar) och lyfte den i säkerhet i ett mysigt buskage.

Det har öppnat en glassbar i lilla staden, men hemgjorda produkter, den invigde vi på lunchen. Där fanns trevliga bord på trottoaren. Kändes riktigt kontinentalt. Glassen var urgod. Då kändes livet riktigt uthärdligt för en stund.

4 kommentarer:

Klockan 10:24 fm , Anonymous Anonym sa...

Å, DEN glassen var nog precis en sån jag ville ha igår! Det är förresten glassväder idag också. Och dom goda glassarna blir lika mycket utom räckhåll för mig idag som igår...

Och ja, livet går ju vidare som alltid. Hur konstigt det än verkar så har allting pågått i stort sett som vanligt utanför en själv under den tid man varit frånvarande. Skönt att se att du börjar återvända nu!

 
Klockan 11:26 fm , Blogger Pia-Pralin sa...

Åh, lite andrum i allt det ledsamma, glass är gott, om det får dig att må bra så ät mer glass.. det skulle nog din mamma vilja att du gjorde, eller hur?
Kram

 
Klockan 2:43 em , Blogger nyx sa...

glass... och choklad... det finns mirakelkurer som hjälper mot nästan allt :-)

 
Klockan 10:06 em , Anonymous Anonym sa...

Skönt att ha dig tillbaka trots allt. Kram!
/vild-hallon

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida