torsdag, mars 16, 2006

Raggare

Som gammal raggarbrud erfar jag en smått orolig tid nu - det börjar våras litegrann ... torr asfalt börjar synas här och där... solen värmer på dagarna ... ååå man minns den gamla goda tiden! Kring 1 maj kom dom ut ur garagen, raggarbilarna med tillbehör. Vi åkte varv efter varv, stannade vid Pettersons korvkiosk, stod på grusparkeringen i långa rader, spelade 50/60-tals musik på bilstereon. Ibland åkte vi till nån dansbana utanför stan, ibland till nån campingplats. Visst drack vi en del öl, men annars var det rätt oskyldigt. Som rullande ungdomsgårdar, ungefär. Det var en mysig tid i mitt liv, som tog slut när jag flyttade från stan för att börja det riktiga vuxenlivet på annat håll. Nu har jag flyttat hem igen och till min glädje har en ny generation tagit över raggartraditionerna. Heja på! Världen behöver mullrande V8:or, brylcreme och rock'n roll.

2 kommentarer:

Klockan 9:39 fm , Anonymous Anonym sa...

Frk.F:s vårkänslor slår ut tidigt tycker jag. Men lite god nostalgi piggar upp livet och idag är vi ännu en dag närmare våren.Den märks nog bättre på landet.Här i storstan ramlar det bara istappar från taken. Trevlig helg

 
Klockan 10:04 fm , Anonymous Anonym sa...

Generalskan: Jag var på besök i Oscars församling härom eftermiddagen, och fick då närapå sätta livet till pga fallande istappar! Så jag vet hur ni har det i reservatet.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida