onsdag, maj 10, 2006

Idag och i morgon

Idag fyller lillan 17 år - pappan var ute halv sju i morse och plockade påskliljor i trädgården, gjorde frukost och ringde bagarn och beställde jordgubbstårta. En biljett till en efterlängtad musikfestival i sommar låg i paketet, till stor förtjusning.

I morgon är det dags för begravning, och det har parkerat en klump i magen och en klump i halsen. Det är ett nödvändigt ont vi ska gå igenom - nödvändigt i sorgearbetet, ett avsked, en brytpunkt - kalla det vad du vill. Man förbaskat jobbigt blir det, jag har inga illusioner om något annat. Tänk på mig i morgon, snälla tankar.

5 kommentarer:

Klockan 10:22 fm , Anonymous Anonym sa...

Jag ska tänka snälla tankar. Begravning av någon nära är väldigt, väldigt tungt, men som du säger, nödvändigt för att gå vidare. Och på något sätt tycker jag att det har änts lite lättare efteråt. Hoppas du också komer att känna så.

 
Klockan 7:29 em , Blogger Maria sa...

Vad jobbigt att ha det framför dig, men det kommer kanske kännas lite bättre när du har det bakom dig. Jag ska tänka på dig! Tror inte att det hjälper, men ändå :)

 
Klockan 12:18 em , Blogger nyx sa...

För två år sedan var jag också mitt i det där jobbiga som man inte kan undvika (och som det tyvärr blir mer och mer av ju äldre man blir). Tiden har gått fort, och ändå inte. Det gör fortfarande ont emellanåt, men på ett annat sätt. Med tiden accepterar man faktum och då ändras känslan till något som är ganska fint.
Jag tänker på dig idag.

 
Klockan 9:10 em , Blogger Vild-hallon sa...

Tänker på dig!

 
Klockan 5:48 em , Blogger Pia-Pralin sa...

Begravning är jobbigt, men också ett bra sätt att hedra en människa som har hft en stor betydelse i ditt liv. Vackra sånger, fina blommor, en stund för eftertanke, och ett tillfälle att sätta punkt.
Saknanden går aldrig bort men lir ok efter ett tag. Kram!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida