torsdag, juli 27, 2006

Alltiallo

Såhär i semestertider kan det bli lite konstigt med bemanningen... idag är jag, förutom expeditionstant, även vaktmästare, lokalvårdare och värdinna. Jag har fixat frukost, städat en av lokalerna, öppnat kyrkan och svarat i telefon. Hade varit ganska trevligt om det inte var 30 grader varmt inne och ute... Men, det får väl bli en glass på lunchen.

Valprapport
Kan i övrigt meddela att lilla Selmavovven är sååå duktig och snäll. Nån liten pöl och en liten korv har det väl blivit inne på mattan, men det har varit vårt fel som inte hört att hon varit nödig. Hon är faktiskt väldigt duktig och springer (nästan alltid) ut när det är dags. Inkallning funkar ganska bra, lite hundgodis gör susen. Vi villkunna ha henne lös på gården så småningom, helt utan tillsyn. Nu får hon springa lös under uppsikt och det är ju lite viktigt att hon kommer när man ropar. Så jag springer runt som en tok och gömmer mig bakom buskar och husknutar och försöker göra mig intressant som flockledare. Me, the alfa-bitch.

5 kommentarer:

Klockan 1:40 em , Anonymous Anonym sa...

Jasså minsann det blev en liten hund ändå. Söt ser hon ut måste man säga. Selma är ett utmärkt namn.

 
Klockan 2:45 em , Anonymous Anonym sa...

Generalskan: Välkommen på valpbesiktning!

 
Klockan 9:55 em , Blogger Maria sa...

Oj, här har det hänt grejer ser jag, har inte hunnit läsa så mycket bloggar på sistone. Vilken söt hund! Lycka till!

 
Klockan 3:46 fm , Anonymous Anonym sa...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»

 
Klockan 7:07 fm , Anonymous Anonym sa...

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida