onsdag, juli 19, 2006

Only the lonely

Ensamma kvällar med makten över fjärrkontrollen eller med möjlighet att läsa ostörd i fyra timmar på raken är för det mesta välkomna inslag i mitt liv. Men den här sommaren har det blivit lite väl mycket av den varan. Min gubbe jobbar natt (sommarvik 6 veckor), så efter middagen som vi äter redan kl 16.30 går han och lägger sig. När det är dags för mig att krypa ner i bingen, då kliver han upp och dricker "morgonkaffe". Sen kommer han hem på förmiddagen, går och lägger sig och sover några timmar och sen kanske vi får 2-3 timmars samvaro innan det är sovdags igen. Nu när jag jobbar ses vi knappt alls.

Katterna är ju ett visst sällskap förstås och tonårsdottern. Men alla dessa tre har en förmåga att försvinna spårlöst och bara dyka upp när det är sovdags om ens då.

Men i morgon är det slut på friden, så jag ska inte klaga. Och varför då kanske ni undrar? Jo, det får ni se... inom kort. Spänningen är oliiiiidlig!

2 kommentarer:

Klockan 3:06 em , Blogger Vild-hallon sa...

Hund på gång kanske? Jag bara kände att jag måste gissa lite...

 
Klockan 3:14 fm , Anonymous Anonym sa...

Great site loved it alot, will come back and visit again.
»

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida