fredag, juli 21, 2006

Fundering

Den här bloggens namn antyder ju att jag ska redovisa nån fundering då och då. Det var ett tag sedan. Jag har kanske inte funderat nåt? Jag kanske har en mosig hjärna? Vad vet jag. En liten liten fundering kommer här:

Varför tycker jag det är så skönt att sitta på yttertrappan? Det finns bekväma stolar en meter till vänster, men jag envisas med att sitta på trappan. En teori: det känns latare att sitta i en stol. Sitter man på trappan är man liksom "på språng", in till köket eller ut i trädgården. Vad tror ni?

7 kommentarer:

Klockan 11:22 em , Blogger Vild-hallon sa...

Jag hör nog också till dem som sitter på trappen - alltid på språng - men jag tycker man sitter himla skönt så.

 
Klockan 2:29 em , Anonymous Anonym sa...

Du är väl lat

 
Klockan 5:19 em , Blogger Pia-Pralin sa...

Jag är helt klart en trappsittare.. mycket goare att dricka kaffe på trappan än vid utemöblerna... det är liksom lite mer "easy" (engelska ordet passade bättre än svenska)

 
Klockan 8:33 fm , Blogger Frk Fleggman sa...

PG - om jag vore lat skulle jag väl sitta i de bekväma stolarna? Men du har väl inte läst ordentligt som vanligt. Hur var den feta blondinen, förresten?

 
Klockan 2:25 em , Anonymous Anonym sa...

Bara att veta att man har en yttertrappa att sitta på är en njutning i sig. Har själv tillbringat en vecka på en skärgårdstrapp (avbrott för sömn och mat/vinkontroller) och det har varit en lisa för själen.

 
Klockan 12:05 em , Blogger A N N I K A sa...

Nej nej - det är mycket latare att sitta på trappan! Eller åtminstone mer casual och easy (som pia-pralin säger). Lite okynnigt och coolt liksom - som att sätta sig på bordet istället för på stolen. Stolar är så... korrekt. Dricka kaffe på trappan är bäst! Fler trappor åt folket!

 
Klockan 1:09 em , Anonymous Anonym sa...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida