fredag, november 09, 2007

Det suuuger

Förra helgen nämnde jag för gubben att vi borde köpa ny dammsugare. Den blåser nämligen ut lika mycket damm som den suger upp. Inte så lyckat, tycker jag. Men "det är inget fel på den" lät det då. Jag ryckte på axlarna och orkade inte fortsätta diskussionen. Idag ringde han till jobbet, helt hysterisk, och tjoade att "jag dammsuger men det är helt j-a grått i luften och hur kunde vi ha en så'n värdelös dammsugare och gå för f-n och köp en ny!!!" Hupp. Så kan det gå. Jag rusade iväg på lunchen och köpte, snabbare än en höna skiter, en lagunblå Bosch.

Trevlig helg alla bloggkompisar och andra bekanta!

4 kommentarer:

Klockan 3:58 em , Anonymous Anonym sa...

Det var ju tur att han kom sig för att dammsuga. (Vissa karlar får aldrig den tanken i huvudet).
Det här med vinter är ett överskattat nöje.

 
Klockan 9:42 em , Blogger Pia-Pralin sa...

hehe.. det är kvinnlig listighet.. det där fenomenet känner jag igen.... sist var det brödrosten här i huset som strejka..... Nä.. sa min sambo, det är bara att ställa in den rätt.... jo tjena, han blev sur på mig sen för att jag hade gjort hans mackor kolsvarta .-)

 
Klockan 11:39 fm , Anonymous Anonym sa...

Generalskan - det är bara att klämma på "Hej mitt vinterland" med Carola på full volym så ska du se att allt blir bra... eller inte.

PIA: Lustigt att det alltid är dom som blir sura...

 
Klockan 9:25 fm , Blogger Blygisens betraktelser sa...

Haha...Det blev ett lyckligt slut ändå, det var ju tur.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida