måndag, september 08, 2008

Sicken helg

Oj, vad jag har fått mycket gjort hemma den här helgen. Jag har:

- Grävt upp en stor rabatt, tagit bort en massa växter och flyttat på andra. Fyra överfulla skottkärror körde jag iväg till "trädgårdstippen" (ett hörn av hagen).

- Kokat lingonsylt.

- Plockat en stor korg svart trumpetsvamp, rensat, förvällt och fryst in.

- Gjort 1 kg köttbullar och lagt i frysen.

- Sorterat högen med räkningar, försäkringsbrev, garantisedlar, bankpapper och you name it. Högen hade legat och växt på sig sedan julen 2006 (!). Nu sitter det som ska sparas i min pärm och resten är kastat.

Sen har jag ju förstås lagat mat, städat och pysslat med lite annat smått och gott. Samt hunnit glo lite på TV och ta en bärs. Stackars maken har influensa och har legat däckad i soffan.

4 kommentarer:

Klockan 9:12 em , Anonymous Anonym sa...

Åh, vilken imponerande lista. Visst känns det bra när man varit så duktig. Vill jag minnas. ;-)

 
Klockan 7:53 fm , Anonymous Anonym sa...

Det känns fantastiskt. Synd att det inte händer oftare ... :-)

 
Klockan 11:59 fm , Anonymous Anonym sa...

Det skulle ju inte kännas så där bra om det blev en vana...

 
Klockan 3:22 em , Blogger Humlan sa...

Å, jisses vilken energi!
Ingen hjälp av lilla gubben förstår jag... Förkylda karlar är inte att leka med... Men du är så duktig som orkar ta tag i allt detta på egen hand, det är ju dyngtråkigt!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida