fredag, november 18, 2005

Kärringsmörja

Min man är väldigt manlig. Han är av "den gamla stammen" som anser att en riktig karl har snus under läppen, olja under naglarna och valkar i händerna. Nu är det så, att han ibland får torr hud på armar och rygg och det medför att det kliar. Väldigt mycket. Jag brukar då föreslå att han ska smörja in sig med hudkräm, men oj oj oj, det kan ju vara FARLIGT. Han tror på fullt allvar att det ska växa ut en klänning på honom om han skulle använda "kärringsmörja" som han kallar det. Det brukar sluta med att jag får tvångssmörja honom under högljudda protester.

Efteråt:

Jag: "Är det bättre nu, har det slutat klia?"
Han: "Muttermutter - ja jo.... men det hade funkat lika bra med lite av det där medlet jag har till skinnklädseln på bilen".

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida