torsdag, november 17, 2005

Rött vin och pannkakor

Till följande rätter går det inte att dricka nånting annat än MJÖLK: pannkaka, blodpudding, bruna böner o fläsk, kålpudding.

Till följande rätter kan jag absolut INTE dricka mjölk: Pasta av alla sorter, pommes o biff m bearnaisesås, sallader av alla sorter.

Till följande rätter BÖR det drickas rötjut: Pasta av alla sorter, rotmos o fläsklägg/oxbringa, söndagssteken, kräftor. Finns inte rötjut att tillgå, duger vanligt vatten. Till rotmos kan det gå med öl, likaså kan kräftorna sköljas med med öl. Annars gillar jag inte öl till maten, jag blir så mätt av det. Och jag vill bli mätt av maten.

Vad jag vill med detta inlägg vet jag inte, men kort sagt så går det inte att dricka vad som helst till vad som helst. Det blir helt enkelt äckligt. Som rött vin och pannkakor... eller mjölk o pasta carbonara. Huvaligen.

1 kommentarer:

Klockan 2:21 em , Blogger Roger sa...

Mjölk går däremot att dricka till allt (utom öl och rödvin) ;-)

/ PS: Du kan prova skypa mig

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida