fredag, mars 03, 2006

Snögrottor och kattsemlan

Gubben har byggt snögrottor åt katterna hemma i dom gigantiska snöhögarna. Det är jätteroligt, tycker katterna. Och husse också, tror jag. Lille Sven far runt i snön och busar, dyker ner i drivorna och jagar snöbollar. Han ser ut som en semla med mycket florsocker på, jättesöt! Mysan är lite mer avvaktande mot snön, men hon gillar att ligga i sin grotta och spana.

Hoppas ni alla får en wunderbar weekend. Vi ska ha räkfrossa ikväll - vad ska ni ha?

5 kommentarer:

Klockan 11:11 em , Anonymous Anonym sa...

Vi tar det lugnt med maten i helgen bara lite brasiliansk oxfilé med goda grönsaker. I all enkelhet. Inte är det någon som bygger snögrottor åt mig inte..

 
Klockan 6:54 em , Blogger Maria sa...

Jag har bloggat om min underbara matupplevelse igår. I fredags åt vi lammfärsbiffar i pitabröd med tsatziki, oliver, feta och rödlök. Det är en riktig favorit. Räkfrossa är underbart =)
Nu ska jag snart gå och hämta thaimat. Inte fel det heller.

 
Klockan 7:56 fm , Anonymous Anonym sa...

Generalskan: Kom till Bärbo, så ska vi bygga en grotta till också! Vi har ju traktorgrävar'n...

 
Klockan 12:45 em , Blogger Pia-Pralin sa...

hmmmm räkfrossa med isande kallt vitt vin...mums..:-)

 
Klockan 8:57 em , Blogger Unknown sa...

När jag var yngre hade jag en katt som älskade när jag byggde små slott med portar i snön. Hon kastade sig igenom så att slottet rasade och sen fick jag bygga upp slottet och så kastade hon sig genom porten och så byggde jag upp slottet och så kastade hon sig genom porten och så…

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida