torsdag, juni 15, 2006

Mer natur

Eftersom en läsare uppskattar naturen, följer här ett axplock ur gårdagens naturupplevelser hemmavid:

1. En sparvhök sätter sig i plommonträdet 2,5 meter från altanen där vi sitter. Katten Mysan blir galen och jagar iväg den (de konkurrerrar om bytesdjuren, småfågelungarna, fy!).

2. En flock hjortar betar i nedre hagen, bland dessa en liten en som knappt syns i det höga gräset.

3. Råbocken betar i den lilla hagen, han är lite lugnare idag.

4. Det sitter en grön fet padda på jordkällartröskeln när jag ska gå in och hämta en kruka.

5. Vi har en mygga i sovrummet när vi ska sova.

3 kommentarer:

Klockan 11:36 fm , Anonymous Anonym sa...

Just det där sista kan man ju klara sig utan... :)

 
Klockan 10:20 em , Blogger Maria sa...

Haha. Hoppas det är fler än jag som uppskattar naturen! Har själv fått min beskärda del i helgen - både vita och svarta får, tre rådjur när jag var ute på löprunda idag, ospecifikt fågelkvitter i mångfald (jag måste bli bättre på vilken som låter hur), ett otal märkliga insekter i skalbaggefamiljen, och så den obligatoriska myggan i sovrummet. Sambon vittnade också om den stora äckliga paddan som dök upp när han skulle gräva ett dike bakom huset.

 
Klockan 1:19 em , Anonymous Anonym sa...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida