tisdag, augusti 22, 2006

Älska sina barn

Att älska sina barn är väl något fullkomligt självklart? Det har väl folk gjort i alla tider. Jag har dock en liten fundering - pratas det inte väldigt mycket mer om det nuförtiden? I media läser och hör vi ofta att "barnen är det viktigaste" "lilla Emma är det viktigaste i mitt liv" "jag älskar mina barn" osv osv. Samtidigt som föräldrar tillbringar allt mindre tid tillsammans med sina älsklingar. Kan det vara så att man högt och ljudligt och offentligt bedyrar sin kärlek till sina barn för att dämpa det dåliga samvetet över att man prioriterar en massa annat i livet? Jobbet, dyra villan/lägenheten, fina bilen, glassiga hobbyn, kompisarna?

3 kommentarer:

Klockan 9:53 fm , Blogger Pia-Pralin sa...

Du har rätt..det är för lite tid med barnen nu för tiden..önskar att jag hade mer tid med min lille Duracellkanin..

 
Klockan 10:21 fm , Anonymous Anonym sa...

Jaa, banne mig. Det är nog faktiskt så det är.

Trist nog.

 
Klockan 12:23 em , Anonymous Anonym sa...

Du har helt klart en poäng. Det har blivit en av vår tids floskler som vi slänger omkring oss. Lite som ungdomens tendens att säga "jag gillar inte falska människor". Nehej så bra, men vem gör egentligen det?

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida