måndag, november 12, 2007

Vitlök är gott

Idag luktar jag vitlök GRANDE. Käkade pastasås i fredags - med vitlök. Älgbiff i lördags - med vitlökssmör. Och igår lammkotletter - med vitlökssmör igen och vitlök i gratängen till. Som ni får recept på här, för den är superdupergod och passar så bra till lamm men även till lax!

Gräddfri potatisgratäng
Koka potatis.
Pula ned den kokta potatisen i smord ugnsfast form, sönderdela med en gaffel (inte mosa)
Fräs bladspenat i olivolja och blanda ner i potatisen.
Pressa ner en vitlöksklyfta, salta och peppra.
Smula ner ett paket fetaost (riktig fårfeta) i potatishacket.
Ringla olivolja över.
Gratinera i 225 grader i 15-20 minuter.
Mums!

2 kommentarer:

Klockan 9:25 fm , Anonymous Anonym sa...

Ja den är sagolikt god. Åt den första gången när jag haft några veckor av lite strängare "diet" och den var så god och kändes så lyxig.

 
Klockan 9:23 fm , Blogger Blygisens betraktelser sa...

Tack!

Som jag har velat ha ett gräddfritt recept på potatisgratäng!

Kokt potatis, det underlättar helt klart, kan jag tänka mig!

Låter mkt gott!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida